söndag 5 april 2009

Jag letar efter ett missionshus som är till salu...

En ny plats.
Alldeles ny.
En liten by.
Där, står ett missionshus - där, mitt i byn.
Ett missionshus med en stor sal, och gärna oxå med läktare.
Byn ligger kanske nära vatten.
En sjö, inte alltför liten.
Kyrkan är där, aktiv och nära, mitt i byn. Bensinmacken är där och missionshuset är där. En skola finns där oxå.
Det finns några tusen invånare i byn, med närområdet.
Kanske 2 - 3000 personer, lite utspridda men ändå ganska nära.
Det finns små företagare, små hantverkare, kanske en ica-nära eller ett litet konsum. Där finns oxå en del bubblande smått livaktiga föreningar.
Missionshuset är tomt.
Församlingen har just gett upp, eller står i begrepp att ge upp.
Fast de egentligen inte vill.
Det huset letar jag efter.
Var finns det, tro?
Vet du var det finns ett sådant hus?
Hör då av dig till mig!

Anette Grinde

2 kommentarer:

Frej sa...

Jag säljer Börjefrid.
Se selenius.se/tillsalu.
Välkomna!

Unknown sa...

http://www.privatmaklaren.se/viewobject.asp?BaseID=961

Fantastiskt missionshus!