måndag 17 augusti 2009

Veteran SM - Rånäs 4H - Norrtälje....

Välkomna till tävling - säger Rånäs 4H. Det är tid att ladda för första start.

Den 21-23 augusti 2009 är det friidrott som gäller i Norrtälje. Det är veteran SM i friidrott - 2009. En stort mängd människor från när och från fjärran samlas för att springa, hoppa och kasta.

En mängd grenar skall avklaras under dagarna och för detta erfordras oxå en stor mängd funktionärer. En stor mängd ideell kraft står till de aktivas tjänst, för att tävlingen skall bli rätt och rolig, rättvis och utan gnissel i maskineriet.

Rånäs 4H har arrangerat förr. Med gott resultat. - Och nu skall de göra det igen.

För genomförandet krävs en mängd listor och information. Det är listor över aktiva och över funktionärer. Det är tävlingspromemorior och det är funktionärspromemorior. Jag blir så glad när jag ser mängden funktionärer på dessa listor och tydligheten i promemoriorna. Jag blir så glad när jag ser hur ledningen för tävlingen, sannolikt under ledning av Hans Davidsson, har fått ihop funktionärsstab och uppgifter. Det bådar verkligen gott för slutet av denna vecka - och resultatet av hela tävlingen, summerat ur arrangörens perspektiv. Med de aktivas väl för ögonen.

På torsdag skall funktionärerna samlas för iordningställande och för genomgång/samtalande om rätt och eventuella tveksamheter. Då laddas engagemanget. Igen. Jag hoppas att varje funktionär på listorna kontaktar ledning och huvudansvarig för sin uppgift. Jag hoppas att det inte är bara ledning och huvudansvariga som får dra det tunga lasset att ringa, söka och försöka. Jag hoppas att var och en tar ansvar för sin del i den stora helheten. Det är viktigt, för allas väl i arrangemanget.

Det är fantastiskt underbart med all den ideella kraft som finns i vårt samhälle. Det är fantastiskt vad många det är som gör - för att unga och gamla skall få idka sina intressen, som t ex att idrotta genom hela livet.

Med onsdagens tidning kommer starttidningen. Där ser vi oxå att entren är gratis. Välkomna - önskas alla - att titta, heja och skapa mervärde för de som är delaktiga. Välkomna, till läktarna vid idrottsplatsen nära Sportcentrum.

Härligt. Tycker jag att det är. Underbart härligt!

Anette Grinde

Inga kommentarer: