onsdag 21 oktober 2009

När jag är på Södermalm...

...går mina tankar ofelbart till vegetarisk mat, skatt och löpning.

På Södermalm kan jag rekommendera Chutney, en vegetarisk lunchkrog strax öst om Skrapan. Där finns det bara vegetariskt. Gott och riktigt vegetariskt. Enkelt och rakt.

Mina tankar går naturligtvis oxå till skatt och långa deklarationsköer. Folkets sistadagsnöje finns inte längre kvar. Kaoset på Götgatan i deklarationstider är för länge secdan borta. Blanketternas tid är förbi. Om det spar på träd och miljö, så känns det bra. Men - jag får ändå erkänna saknaden. Det var ju ändå en sorts folkfest.

Mina tankar går oxå till spring. På Södermalm springer man. Midnattsloppet. I augusti. Punkt. Då är det verkligen folkfest på söder. Fast inte jag, nu på några år. Kanske är det tid att göra det igen... Det är ju en fantastisk folkfest.

A..

Inga kommentarer: