söndag 30 maj 2010

Vi närmar oss sommarmånaden juni med stormsteg...

I dag är den 30 maj. Det är mors dag. Det är strålande sol. Därute syns en ljuvlig grönska tillsammans med en enorm mängd strävsamma maskrosor. I skogskanten växer liljekonvaljerna och det doftar fantastiskt i naturen. Ibland är doften av växtligheten alldeles bedövande.

I fredags morse, när jag promenerade från Sundbyberg till Danderyd, kände jag den fantastiska doften av blommande syren. Så förundrande, bedövande fantastiskt ljuvligt det doftar. Igår, på min löpartur, såg jag de små, underbart vackra, vita liljekonvaljerna växa i mängd i skogskanten nära vägen. Dofterna, växtligheten, naturens förunderliga under, gör mig så glad. Vinden, regndropparna och solens tillförande kraft är helt fantastisk. Växtkraften är enorm och det är så fantastiskt att se.

Maj har bestått av fantastisk sol och värme. Men också av kyla, dunder och hällande regn. Vi närmar oss juni. Månaden som gör att vi kliver in i sommaren på riktigt. Med frukost på verandan, kortbyxspring, gräsklippning och med ogräs i rabatterna. Jag ser fram emot sommaren med sin värme, med paddling, mc-färder och många, långa, sköna löparrundor.

Ja. Barnen är hemkomna från London. Tryggt och säkert. Mor har tillönskats en särskilt god dag idag. Både jag själv och min mor. Och nu är tiden här för att göra klart de sista deklationerna, plantera om några blommor och ta en springtur bort till nästa byskylt och tillbaka.

Idag är, liksom igår och dagen dessförinnan, en riktigt bra dag.

Nu längtar jag till lördag. Då hoppas jag på sol blandat med moln och inte så stekande varmt. Jag hoppas att regnet håller sig borta från Sthlm denna dag.

A ...

Inga kommentarer: