tisdag 31 maj 2011

Dessa leverantörer får underkänt.

Jag är nu irriterad, så att det svämmar över.

Jag har beställt en vara, med särskild leverans. Jag har betalt extra, för att få leveransen i tid. Utlovat var leverans inom 24-48 timmar. I onsdags meddelades att varan var på väg, varvid jag förväntade mig en leverans under fredagen. Varan fanns på Arlanda tidigt fredag morgon. Av anteckningarna framgår; "delivery arranged" - kl 0854, fredag morgon. Arlanda ligger inte mer än lite drygt en timme bort.

Igår - måndag - sökte jag frenetiskt efter leverantören och fick förskrivna mail i retur. "Vi är glada att kunna stå till tjänst". Utan att stå till tjänst. Utan att försöka utföra den leverans de åtagit sig att göra, som de tagit betalt för att göra.  Svaren var helt utan ansvarstagande inställning. Nu vet jag att leveransen når mig i morgon. Onsdag. En vecka efter att varans färd började. Inte två dagar. Förutsatt att jag är hemma för att ta emot den. Annars kommer varan inte att levereras.

Irritationen flödar. Leverantören tar betalt. Och avstår sedan från allt ansvar. Ica-fotoDHL transport och Björkmans Transport (Norrtälje) bör i möjligaste mån undvikas i framtiden. Ingen av dem tar ansvar för den uppkomna situationen. Det finns ingenstans att "klaga" eller påverka situationen, som nu skapat problem för mig.

Dessa leverantörer får underkänt. Helt klart underkänt.

Anette Grinde

Inga kommentarer: