måndag 23 maj 2011

Konstrundan 2011 i Norrtälje är i mål...


Under helgen 21-22 maj 2011 pågick konstrundan i Norrtälje. 75 konstnärer visade sina alster för kringfarande besökare. I varje hörn av kommunen fanns det någon som visade sina verk. Verk av väldigt skilda slag.

För min egen del var detta första gången jag ställde ut mina alster i dessa sammanhang. Jag har tidigare ställt ut en gång på Turistbyrån i Norrtälje, men för övrigt inte alls. Att ställa ut några av mina fotografier i detta sammanhang var en mycket positiv upplevelse. Det gav helt enkelt mersmak.

Ca 20 gäster besökte oss under lördagen och ca 30 under söndagen. De kom i små grupper, allteftersom. Några var två och några var fyra.

Några av besökarna kommenterade och funderade ett slag kring bilderna. Möjligen i omvänd ordning. Vänliga ord mötte mig ofta under dessa dagar.

Sol och värme. En ljuvligt god kladdkaka. Sofie på besök. Och vänliga ord.

Vad kan man mer begära?

Detta var helt enkelt roligt och inspirerande. Det skall jag göra igen.

Anette Grinde

Inga kommentarer: