torsdag 28 juli 2011

Roslagsleden....

Jag läste en artikel i Runners World om att ta bussen några mil bort och springa "hem". Det lät som en alldeles lysande idé. En annan lysande idé är att springa på några våra fantastiska vandringsleder landet runt. Eller cykla. Utforska sin omgivning. Byta spår och se mer.

Så. Häromdagen sprang jag norrut på Roslagsleden. Lite till och från på leden, visserligen, men ändå. Ibland är det illa röjt, men oftast är det riktigt fint. Nästa dag sprang jag tillbaka, söderut. Då var det plötsligt tyngre. Men det kanske snarast berodde på två springmil i benen från föregående dag. Jag rörde mig i trakterna kring Roslagsbro ner mot Norrtälje.
 
Vid Rådasjön finns ett
finfint smultronställe!
Titta till, när du går förbi.
Idag valdes en ny sträcka. Öst om Rådasjön. Och en bit bort mot Gåsvikshållet. Ja, det är riktigt fint. På dessa leder kan man vandra, cykla eller springa.  

Anette Grinde
NaturNära Äventyr







Läs även andra bloggares åsikter om Norrtälje, Roslagsleden eller löpning  . . . .

Inga kommentarer: