lördag 8 oktober 2011

Håkan Juholt

Håkan Juholt är i blåsväder. Han jämförs med Mona Sahlin och hennes tobleroneaffär. Jag undrar hur de kan jämföras på samma dag.

Om Håkan Juholt har utnyttjat systemet och fått femsiffriga belopp - med insikt, slarv och utnyttjande av systemet - så hoppas jag innerligt att Socialdemokraterna raskt ser över sina kandidater för en ny ledare. Jag brukar inte kräva folks avgång, men om man visar sig oärliga och utnyttjande tar sig läget en annan riktning.

Låt partiet styras av en person med god moral, som står för partiets ideologi i hjärta och i handling - som den som socialdemokratin tycker sig stå för.

Som liten medborgare blir man oerhört ledsen över gränslösheten, missbruket och maktutnyttjandet som så ofta visar sig när människor hamnar i maktpositioner.

Är det så här? Nu igen? Djupt besviken, blir jag onekligen. Jag vill inte tro att man måste utnyttja systemet så mycket man kan.

För övrigt borde Mona Sahlin ha fått sitta kvar. Hon gjorde ett bra jobb.

Anette Grinde

Inga kommentarer: