måndag 23 juli 2012

Gudstjänst i det gröna...


Äsch. Jag tror bestämt att jag missade gudstjänsten igår.

Flytthjälp till Uppsaladottern gjorde att jag lämnade trakten och jag konstaterade då att det var mängder av bilar hos Labacken redan strax före kl 1100. Det måste sålunda ha varit årets sommargudstjänst på Labacken, på St Eriks Gilles - Roslagsbros hembygdsförenings -  hembygdsgård. Den sommargudstjänsten hade jag velat besöka.

Nåväl. Nästa gång är nästa år. Jag får försöka då igen. För nu får jag glädja mig åt att den verkade vara väldigt välbesökt. Det är glädjande för föreningen och för den vackra gården.  Det är glädjande för de som gör.

I väntan på nästa sommargudstjänst (2013) skulle jag kunna besöka gården på deras nästa sommarcafé - redan nu på söndag kl 1200.

A..

Intressant . Bloggkartan Norrtälje. Nyligen.se. Blogger.com. Knuff om Labacken - hembygd  - Roslagsbro. Bloggare om hembygdsförening - Norrtälje.

Inga kommentarer: