fredag 24 augusti 2012

Graffiti. Kulturhuset. Street-Smart. Me not like...

Graffiti.
Street-Smart
Plan 5
Kulturhuset Sthlm.

En tolerant samtidskonstutställning på Kulturhuset i Sthlm.

Annorlunda. Märklig. Man kan återigen konstatera att det finns intresseområden i många riktningar och att kultur är ett säreget område.

Konsten i graffitirummet är absurd och obegriplig.

Nej, den tilltalar mig inte alls. Den ger mig ingen glädje. Jag känner mig inte ens att jag äger tillräckligt mycket tolerans för att betrakta det jag finner i utställningen som konst. Skräp, känns mer som rätt ord.

Tolerant samtidskonstutställning?

Nej, jag verkar, i detta, inte vara särskilt tolerant och därtill får jag gröna utslag av det överanvända uttrycket samtid.

Nix. Inget för mig. Me not like.

A..



Länkar. KnuffIntressant. Bloggkartan Norrtälje. Nyligen.se. Bloggportalen.se. Knuff om Kulturhusetgraffiti - Bloggare om kulturhusetutställning - Blogger.com. Wikipedia.

Inga kommentarer: