lördag 20 oktober 2012

Reseförslag efterlyses...

Ecuador. Peru. Det låter bergigt, men spännande.

Costa Rica. Panama. Det låter platt, men länderna ter sig små och avklarade alltför raskt. Å andra sidan gör det ju inte något om vi måste passera många länder när vi ändå är igång.Jag behöver också pinna på en aning, så att jag inte halkar efter i tävlingen om flest besökta länder. Vid årets ingång räknade jag in 25 olika länder. I år har jag hittills bara besökt Helsingfors & Berlin, båda i form av maratonlopp. Både Tyskland & Finland finns med på listan sedan tidigare så jag kan inte utöka min lista med något nytt land alls, än så länge.

Vietnam frestar också. Där finns nog både kust och berg, sol och regn, liksom omsorg & vänlighet.

Jag letar efter ett land eller flera angränsande länder som är varmt i vår vintertid. Det skall därtill vara tryggt/säkert, vänligt, fritt från våld & avsevärd överfallsrisk och därtill vara ett billigt land att resa, bo och leva i. Det gör naturligtvis inte något om vi samtidigt kan springa ett marathon när vi ändå är där.

Det behöver inte klå vårt Indien vad gäller trivsamhet, men det får ju gärna aspirera på god trivsel.

Har du några reseförslag för mig att begrunda? Resan skall företas antingen per cykel eller per motorcykel.

A..








 med anledning av dödsfall.

· Företagshuset dokumenterar bygdens folk genom 
minnestexter, samlade av fotografier, mm. 

  Intressant.  Bloggkartan NorrtäljeNyligen.seBlogger.comKnuff bloggar.  Knuff om - föreläsare - långresa -   Bloggare om äventyrare - äventyr ...

Inga kommentarer: