tisdag 27 november 2012

Jag är inte så förtjust i vila...

Jag är inte så förtjust när jag försätter mig i träningsvila. Det är helt enkelt inte tillförande. Det är dags att skärpa sig igen, så att man inte förpassar sig ner i den ständiga vilan. Då blir det inga maror eller ultror igen, ty till dessa krävs det några mil i benen. Nu är de alldeles för få. Skall man hinna springa nuförtiden så måste det ske en god stund före kl 1500, ty annars är det mörkt. Om man inte gillar att springa i mörker förstås, men det gör ju inte jag. Vare sig gillar eller gör.

Däremot är det skönt att springa i frisk temperatur, om än inte när det drar iväg till -20 eller så. Men så är det ju inte än. Som tur är. Till helgen skall det visst dra till och bli halvvägs dit, alltså typ -10, och snö. Vi får se om det då känns alltför friskt att springa. Idag var det bara ett par grader plus - vilket var en skön temperatur för dagens springtur. Inga vildsvin, inga jägare, inga älgar och inga människor. Ja, det var tyst i skogen idag - förutom den granska kraftiga vinden som drog i träden förstås.

Lätta & tunna springskor passar för övrigt inte på nyskrapade grusvägar. Man känner varje sten och leran smyger sig lätt in i skon. Kanske var det Löplabbets försäljningstanke att jag skulle köpa två olika sorters skor, när de nu fick mig att köpa dessa lätta & lättsprungna skor. Ja, visst var de bra & sköna, men alls inte lämpliga för alla underlag. Och säkert inte lämpliga för -10 grader. Men, det återstår ju att se.

Så. Att springa är fantastiskt skönt. Det är ändå konstigt att tröskeln är så hög för att komma ut, när man ändå tycker att det är skönt när man väl är ute. Och vet att det är så. Det är onödigt dumt av mig att inte träna. Rent korkat, helt enkelt. 

A..





Länkar & sånt;  
Intressant.  Bloggkartan NorrtäljeNyligen.seBlogger.comKnuff bloggar.  Knuff om friskvård - Bloggare om marathon - friskvårdstimme  - ultralöpning  ...

Inga kommentarer: