torsdag 4 juli 2013

Jag var helt enkelt tvungen...

Jag var helt enkelt tvungen att springa idag, eftersom jag annars hamnade för långt efter slavdrivaren, sett ur veckodosperspektiv. Det kan ju inte gå för sig. Då lär jag ju aldrig klå honom igen. Dessutom var jag tvungen att ta mig in till staden för att köpa en present till lördagens kalas och det är onödigt naturförstörande att köra bil när man absolut inte måste. Så jag drog på mig löparskorna och knöt på mig ryggsäcken. Jag hade nu velat haft en löparvagn, så att jag kunde handla lite mer än bara sådant som kunde bäras i ryggsäcken. Men, inte det inte. En annan gång kanske.

In till staden gick bra. Det gäller att hålla en lagom takt och inte tro att man skall palla att springa raskt. Roslagsleden från Roslagsbro kyrka och in mot Norrtälje är fin att springa på. Hem började det att trassla en aning, så jag fick begära handräckning den sista biten. 30 km får ändå duga.

Löpning är ändå fantastiskt skönt. Löpvila får dock gälla i morgon. Kanske kan man cykla istället? Ja, jag får väl ordna årsredovisningen först och se om det blir tid över för cykelturen sen.

Anette


Länkar & sån´t.
Intressant. *  Bloggkartan Norrtälje. *  Nyligen.se. * NT-bloggar.

 

Inga kommentarer: