fredag 25 oktober 2013

Mäklaren ringde ...

Vi tittade på ett hus häromsistens. Det var rätt stort och rätt gammalt, men rätt charmigt. Och intressant. Så vi klurar och räknar. Så där som man gör, när man är intresserad men ändå lite realist. Vi, en ekonom som inte vill ta sig vatten över huvudet och en snickare som inte vill ge sig i kast med ett för stort projekt. Vi är kanske lite (för) eftertänksamma, så det tar en stund att komma till beslut. Men vi är intresserade och jag räknar ännu.

Mäklaren ringde idag.

- Hej, säljaren undrar hur det går, säger han.
- Jo vars, säger jag, jag räknar och räknar. Vi är intresserade, fyller jag i.
- Bra, säger han.
- Problemet är, säger jag, att vi är en ekonom och en snickare som skall enas i detta.
- Ja, säger han. (Det låter som om han ler). - Det kan vara ett problem i detta fall. Du får väl frisera siffrorna en aning.

Hur tänkte han nu, egentligen, undrar jag stillsamt.

A..

Inga kommentarer: