måndag 6 januari 2014

Nationalparker i Sverige (29 st)

Bilden lånad av Naturvårdsverket

Sverige har 29 nationalparker på totalt 731 589 hektar, skriver Naturvårdsverket. Nationalparkerna rymmer en mängd olika naturtyper – fjäll, urskogar, myrar, skärgårdar, äldre odlingslandskap, med mera.

Ja, några av dessa har jag besökt, men jag ser att jag har många kvar. 

29 nationalparker kanske är för många för att hinna med under ett år, men kan jag klara fem (5)?

Hittills har jag besökt och aktiverat mig i; 

A..









Övriga länkar & sånt;  *  Intressant. *  Bloggkartan Norrtälje. *  Nyligen.se. *  Blogger.com  * Läs även andra bloggares åsikter om  - Ängsö nationalpark - smultronställen - Turistbyrån - kultur - Norrtälje. * Knuff bloggar. * Knuff om  smultronställen - besöksmål Norrtälje  * Isbn 9789174242638. * Turistbyrån i Norrtälje. * Norrtälje kommun. Naturvårdsverkets karta över nationalparker. Länsstyrelsen. Mer om.... NorrtäljeUpplev SverigeAdlibris om Sveriges Nationalparker av Claes Grundsten. Bokus. Isbn 978 91 71261304

Inga kommentarer: