lördag 11 januari 2014

Stadion Marathon Sthlm

Start, mål, energidepå, tidtagningskoll och varvning, allt på ett och samma ställe. Det gör arrangemanget genomförbart på rätt få funktionärer. Stadion Marathon Sthlm och Halvmarathon gick av stapeln idag, lördag 11 januari 2014. På en bana som mätte 2* 750 meter fick löparna springa några varv (14 respektive 28 rundor). Jag blir glad av att se att det är förhållandevis "lätt" att arrangera ett lopp, att det finns kunnigt och intresserat arrangörsfolk och att det finns en hel drös intresserade löpare som vill och kan denna första vintervita Stockholmslördag 2014. Jag möttes av glada miner och inspirerande löpsteg. Det glädjer stort! Heja, heja!

Arrangörsinbjudan.
Liveresultat från Jogg.se
Facebookinbjudan

Resultat 2014

Vinterns första snö. Några grader kallt. Halkigt före. Tävlingsansvarig Reima Hartikainen.

Foto; Anette Grinde

Start, mål, energidepå, tidtagningskoll och varvning
Var och en väljer själv vilken klädsel som
passar till dagens temperatur.
Startnr 4 David Sundvall.
Halvmarathon.


Boel de Geer. Ultralöperska. Jag minns hennes nätta steg när
vi sprang på samma bana i Växjö 2013. Helmarathon.

Startnr 76 Christer Svensson, Växjö
Utmärkelseansvarig i Svenska
Marathonsällskapet.
Helmarathon.
Startnr 20 Ulla Lembke.
Ja, var och en väljer själv vilken klädsel
som passar till dagens temperatur.
Halvmarathon
Startnr 22 Annika Johansson;
Med glädje i steget. Halvmarathon
Startnr 49; Krister Hällgren 3:30
Helmarathon.
Startnr 23 Bernhard Hirschauer;
Ja, med glädje skall det vara!
Halvmarathon.



Startnr 50 Annika Askengren Berg. Helmarathon. 4:32
Jag & Annika stog på samma prispall i
Ölands Marathon 2013!

Thomas Svensson & Magdalena Stagreus
Halvmarathon.

Startnr 90 Jan Paraniak. Helmarathon. 4:26

1 kommentar:

prinsessan sa...

coooolt, det var två jag kände igen. Ulla Lembke är kvinnan som övertygade mig om att jag visst kunde springa långt. Det var september 2008, och jag sprang 4 mil med henne småpratandes bredvid. Annica Johansson har jag träffat på många tävlingar, och vi hänger på samma träningssajt. Vilket roligt arr!