torsdag 12 juni 2014

Egenskaper att fundera kring.

Egenskaper. Ja, vi behöver olika egenskaper i olika uppgifter, verkar det som. Vilka av dessa egenskaper behöver jag i det jag har att utföra på lördag, tro? Det är jag, själv, i en rätt mentalt och fysiskt prövande uppgift. Uppgiften består i att genomföra - springa - tävlingen Jättelångt, 70 km löpning från Grisslehamn till Norrtälje. 

Affärsmässig
Allvarsam
Ambitiös
Analytisk
Anpassningsbar
Ansvarsfull/ansvarstagande
Arbetsmoral stark

Artig
Auktoritär
Delegerande
Diplomatisk

Disciplinerad
Diskret
Dominant

Driftig
Drivande
Dynamisk
Engagerad
Entreprenör
Eftertänksam
Ekonomisk
Empatisk

Entusiastisk
Envis
Exekutiv
Fantasirik
Fixare
Flexibel
Förekommande
Försiktig
Förutsägbar
Generös

Glad
Individualist

Informell
Initiativrik
Intellektuell
Intelligent
Intresserad
Intuitiv
Karismatisk

Kommunikativ
Kontrollerande
Korrekt
Kreativ
Kulturell
Känslomässig

Lagspelare
Logisk
Lugn

Lyhörd
Moralisk

Motiverad
Mångsidig
Möjlighetsorienterad
Noggrann
Nyfiken
Observant
Orädd
Pedagogisk

Positiv
Praktisk
Prestigelös
Problemlösare
Punktlig
Pålitlig
Påläst
Rak
Rakryggad
Receptiv
Respektfull

Resultatinriktad
Riskvillig
Rättvis
Saklig

Samarbetsvillig
Serviceinriktad
Simultankapacitet
Självständig/Självgående

Självsäker
Smidig
Snabb
Social
Stillsam
Stresstålig
Strukturerad
Ståndaktig
Sympatisk
Säljande/säljinriktad
Teoretisk
Tillitsfull
Tjänstvillig
Tolerant
Trevlig
Tålmodig
Tävlingsinriktad

Utåtriktad
Verbal
Verkställande
Vetgirig
Vårdande
Ödmjuk
Övertygande




Knuff - Intressant. Bloggkartan Norrtälje.  Bloggportalen.se.  Knuff om Jättelångt - Bloggare om ultralöpning  -  Blogger.comJättelångt. Genomförda lopp med dignitet i modern tid.

3 kommentarer:

http://Oldmolly.bloggplatsen.se sa...

Kom igen, Anette, lite dåliga egenskaper lättar upp stämningen. Man måste få släppa ut ilskan också. ;-)

http://Oldmolly.bloggplatsen.se sa...

Nu har jag skrivit ett inlägg två gånger och det bara försvinner. Får jag svära?

Reflektioner Allteftersom sa...

Ha! Ja, det kan du ha rätt i. Jag konstaterar att vi behöver helt olika egenskaper i olika uppgifter, och lite ilska kanske kan vara bra. (Fast jag gillar inte riktigt ilska, är den inte destruktiv). Ryms kanske ilska i något av det som markerats? Nej, kanske inte. :)

Svära får man när man måste. I det här fallet beror inläggsförsvinnandena på att jag måste godkänna dem (precis som du i din blogg) för att de skall synas.

Njut av dagen! /A..