fredag 15 maj 2015

Jag tittar ut...

Jag tittar ut genom fönstret och tänker på året när det var 4 grader, ihållande regn och 18 m/sek på Sthlm Marathon. Klarade jag att springa 42 km då så borde jag väl klara åtminstone en liten runda idag när det är nästan vindstilla och 10 grader även om regnet är lite nära?

Ja. Det borde jag, så det fick bli en tur.

Väl ute så började det regna. Då får man inte stanna, för då blir man kall. Så då är det bara att pinna på, så att man kommer tillbaka till värmen så raskt som möjligt. Så var det också i Sthlm Marathon häromåret. Det var knappt några som gick. Det var helt enkelt för kallt för att gå. Det var många som gjorde fina resultat det året. Särskilt finfint resultat gjorde jag inte då, men runt kom jag med hedern i behåll.

Så gjorde jag på dagens löpartur också. Kom runt med hedern i behåll, alltså. Lite lagom blöt av regnet, men innerligt glad att tog mig en tur.

Det är i princip alltid bättre att göra, än att inte göra.

A..





Inga kommentarer: