lördag 2 juli 2016

Miljöpartiet och brunkolet

Det här gör ont, tänker jag. Det här med brunkolet som inte får ligga kvar under jord, alltså. Jag undrar hur man tänker att man gör det bästa för miljön genom att bara tänka affärsmässigt. Jag tror att man måste tänka på något annat sätt, sätta stopp för bedrövelsen även om det är pengamässigt dyrt.

Om vi vet att naturen mår bättre av att kolet stannar under jord. Det vet vi ju, eller hur? Varför arbetar ni - socialdemokrater och miljöpartister företrädesvis, just nu -  då inte för att det skall ske?

Jag förstår inte detta. Jag tänker att jag har läst någonstans att regeringen arbetar för miljön. Var och hur, tänker jag nu i ett tillstånd av mycket djup besvikelse.

A..


V. Mp. L. S. M. C. Greenpeace. Mittmedia (Dt). Naturskyddsföreningen.


Hus för permanentboende ledigt från 1/10.
Klicka på bilden för att komma till annonsen.

Inga kommentarer: