onsdag 15 mars 2017

Barcelona & Barcelona marathon

Vi besökte Barcelona i helgen som gick. Det är en trivsam stad. Vi åkte dit för att springa maraton. Mitt maraton nr 22 i maratonland nr 11. Det gick bra, kan man väl säga, när jag kom in på 3.56. Det gick väl också för Leif, som kom in på 4.00. Väl kämpat, får man väl säga om våra insatser.

Mamma coachade väl. Hon fick ranta runt till flera platser, med noggranna instruktioner om vilken sida hon skulle stå på. Hon fick ögonen på mig vid båda platserna, men vid den andra smet hon innan Leif kom in. Lite för rapp var hon, alltså. Eller var det kanske att hon tänkte att han var före mig? Nej, se det var han inte detta gång. Jag höll honom efter mig hela vägen! Glad var jag förstås för det. Och Leif var ändå nöjd, ja, inte missnöjd alls.

A..


Nära starten!
Vatten är vackert.
Sagrada Famiglia.
Fint? Nej, det tycker vi nog inte.







Text & bild, som vanligt; Anette Grinde


Bild från Barcelona marathon.
Jag ser lite sliten ut, eller hur?
Ja, 42 km är ändå 42 km, även om
jag inte vet när/var detta foto är taget.

Bild från Barcelona marathon.
Släpp ner axlarna, Leif. Slappna av! 

Inga kommentarer: